loading...
آموزش موسیقی
موزیک دون بازدید : 25 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

سال ۸۶ با استفاده از موتور صدای SA،‌ پیانو Roland مدل RD-1000 دیجیتال را تولید کرد که برای استیج طراحی شده بود. تنالیته صدای پیانو ایجاد شده در آن بسیار غنی تر از مدل های قبلی بود.این کمپانی سال ۹۱ با تولید FP-8 همراه شد که اولین مدل ۸۸ کلاویه ای بود. سال ۹۲ نقطه اوج تولیدات این شرکت به تولید اولین پیانو دیجیتال گرند با نام HD-7700 انجامید. در سال ۲۰۰۱ اولین مدلی که دارای صفحه نمایش LCD بود با نام  HP-5 ساخته شد. سال ۲۰۰۳،  DP-900 با عمق فقط ۳۰ سانتی متر ساخته شد که فضای بسیار کمتری را اشغال می ‌کرد.

موزیک دون بازدید : 27 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

تاریخچه شرکت رولند از سال ۱۹۷۲ رقم خورد که در این سال در ژاپن افتتاح و شروع به کار کرد. محصولات این شرکت در ابتدا عبارت بودند از: از سینتی سایزر،  پیانو دیجیتال، لوازم ضبط ، درامز، آمپلی فایر و گیتار. در حال حاضر نرم افزارهای ساخت موسیقی و ضبط و میکس صدا نیز، جزو محصولات این شرکت هستند. کمپانی Roland از همان ابتدای شروع به فعالیت، پیانوی دیجیتال تولید میکرد.

تاریخچه اولین پیانو الکتریک رولند
اولین پیانو معرفی شده به بازار توسط این شرکت در سال ۱۹۷۳ بود که EP-10 نام داشت. این محصول اولین پیانو تمام الکترونیک رولند بود. تفاوت این مدلها، عدم نمونه برداری از صدای گرند بود. در واقع میتوان گفت واژه الکتریک متعلق به محصولاتی است که صدایشان نمونه برداری نشده بود و فقط یک فرکانس دیجیتالی بحساب می آمد. در این دوران اولین گام‌ ها، برای تبدیل یک پیانو اکوستیک به وسیله ای که از طریق جریان الکتریسیته، صدا تولید میکند، برداشته شد. که پیشرفت فوق ‌العاده ‌ای بود. مدل EP-30 تولید سال ۷۴ بود که اولین پیانو الکتریک در کل دنیا بود و کلاویه های آن حساسیت به شدت ضربه را داشتند. توانایی اجرای دینامیک ها و آکسان ها برای نوازندگان در این مدل مهیا شده بود.

در سال ۱۹۸۳ مدلهای HP-300 و HP-400 که یک نمونه از آنها را در عکس یر مشاهده میکنید، از شرکت Roland روانه بازار شدند و اولین پیانو های الکترونیکی بودند که از پورت MIDI پشتیبانی میکردند.

با این اتفاق بزرگ اتصال اطلاعاتی پیانو الکتریک به دیگر دستگاه های یک استودیو، مانند کامپیوترها؛ برای ساخت موسیقی عملی شده بود. و این یک انقلاب و نقطه عطف در تولید آلات موسیقی الکترونیک بود. از این زمان به بعد پیانو هایی که صرفا الکترونیکی بودند، در واقع دیجیتال شدند. چون انتقال اطلاعات بین این پیانو ها و دیگر دستگاه های دیجیتال، امکان پذیر شده بود.

موزیک دون بازدید : 41 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

همچنین مجموعه وسیعی از ریتم ها همراه با آکورد های اتوماتیک برای نواختن آهنگ های مورد علاقه شما در هر سبک و سطح وجود دارد. مجموعه بیشماری از صداهای ساز ها ، ریتم، آهنگ های دمو وجود دارد، که می توانید از سایت یاماها دانلود کرده و بر روی پیانو خود بارگذاری نمایید. با توجه به امکانات ارائه شده در این گروه پیانو ها پلیفونی مناسب و قابل قبولی در این سری ارائه شده است. تا تمام امکانات فوق را پشتیبانی نماید. پلی فونی به معنی تعداد حداکثر صداهایی است که در یک لحظه، امکان پخش و اجرای آن توسط سیستم موجود در پیانو یا کیبورد وجود دارد. بنابراین برای سازهایی که علاوه بر پیانو قرار است نقش کیبورد را نیز باری کند، بسیار مهم است که، پلی فونی بالاتری از خود ارائه دهند.

شبیه سازی با دقت بالا
اکشن این خانواده پر زرق و برق یاماها از نوع NW در مدلهای بالاتر همچون پیانو Yamaha CLP 645  بعد از آن چکشی سنگین شده سه درجه ای میباشد (GH3). به این معنی که علاوه بر اینکه کلاویه ها از سمت چپ به سمت راست، از سنگین به سبک تغییر وزن میدهند؛ دارای سنسور سوم نیز هستند که رفتار آن ها را بیشتر شبیه به کلاویه های پیانو های واقعی می کند.

علاوه بر اینکه صدای ساده ساز و نواختن عادی هر یک از سازها را در این مجموعه وسیع  ارائه شده است، حالت های خاص و تکنیک های نوازندگی پیچیده تر و پر کاربرد برای اغلب این سازها ارائه دهد شده است برای مثال صدای مدالیت گیتار یا گلیسیندو ساکسیفون و غیره. تکنیک های خاص ضبط شده در این مجموعه صوتی توسط حرفه ای ترین نوازندگان آن سازها اجرا و ضبط شده است.

موزیک دون بازدید : 19 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

سری CLP پیانوهای Yamaha دارای بالاترین دقت در شبیه سازی هستند و پایینترین مدلهای این سری نیز از بهترین امکانات برخوردارند. این سری از پیانوهای دیجیتال جز پیانو یاماها کلاوینوا هستند. یعنی یکی از پر امکانات ترین مدل های پیانو دیجیتال است که تا به حال یاماها تولید کرده است. و بسیاری از امکاناتی که در آن ارائه شده است، در هیچ مدل و یا برند دیگری به چشم نمی خورد.

تکنولوژی اسکیپ در پیانوهای سری CLP
از جالبترین ویژگیهای سری CLP پیانوهای Yamaha برای افزایش بیشترین شباهت با پیانو واقعی، حالت اسکیپ نیز میباشد که در پیانو واقعی اتفاق می‌افتد. به این معنی که زمانی که کلید های پیانو آکوستیک فشرده می شوند چکش از جای خود بلند شده و به سیم ضربه می زند. و سپس به محل خود باز می گردد. این بازگشت به عقب، ضربه کوچک و ضعیفی را به کلاویه های پیانو منتقل می کند که باعث لرزشی خفیف میشود؛ که به آن حالت اسکیپ یا بازگشت گفته می‌شود.

در این سری فوق العاده، حالت اسکیپ نیز قرار داده شده است. کلاویه های این خانواده غالباً از جنس عاج مصنوعی هستند به استثناء کلاویه های مدل Clp-685 که از چوب طبیعی با روکش عاج مصنوعی ساخته شده است؛ درست مانند کلاویه های پیانو آکوستیک.

طیف وسیع صدا در سری CLP پیانو Yamaha
پیانوهای سری CLP یاماها علاوه بر برخوردار بودن از صداهای فوق العاده واقعی پیانو های آکوستیک، که برای نمونه برداری آنها از بهترین مدل های پیانو گراند کنسرتی در سطح جهان استفاده شده است؛ دارای مجموعه وسیعی از صدای ساز های دیگر، شامل سازهای زهی ، بادی برنجی ، چوبی ، پرکاشن و درام و صداهای الکترونیک دیگر می باشد. این صداهای  کاملا طبیعی و با کیفیت ، از طریق ضبط و نمونه برداری از بهترین مدل های آکوستیک آن ساز ها در سطح جهانی استفاده شده  است که بیشترین قدرت و غنی‌ترین صدا را از خود نشان می دهند.

موزیک دون بازدید : 29 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

تاریخچه آمپلی فایر های گیتار کمبو به سال ۱۹۳۳ مربوط میشود. در این سال تنظیمات آمپ Vivi-tone برای اجراهای زنده و برنامه های رادیوئیمورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۳۴، Rickenbacker یک آمپ کومبو مشابه را راه اندازی کرد که تصویر آن را در زیر مشاهده میکنید. این شرکت محافظ های کناری را به آن اضافه کرد تا  در هنگام حمل و نقل، سیستم در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و پروسه حمل آن راحتتر شود.

در اوایل دهه ۱۹۶۰، Dick Dale نوازنده معروف، گیتاریست سبک راک با کمپانی فندر شروع به تولید امپ های سفارشی کرد که منجر به تولید اولین آمپلیفایر ۱۰۰ واتی شد. او محدودیت های فناوری تقویت الکتریکی را شکست، و به توسعه تجهیزات جدید کمک کرد که قادر به تولید تن های Clean باشند. دیستورشن در دهه ۱۹۶۰ محبوبیت بیشتری پیدا کرد، هنگامی که دیو دیویس گیتاریست، افکت های دیستورشن را توسط اتصال خروجی یک آمپلیفایر در ورودی یک آمپلی فایر دیگر تولید کرد.

موزیک دون بازدید : 27 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

مهندسین اولین سیستم آمپلی فایر و اسپیکر با صدای بلند، و قدرتمند را برای سیستم های عمومی و سالن های سینما طراحی کردند. این سیستم های PA بزرگ و سیستم های صدای سالن های سینما بزرگ و گران قیمت بودند، و همچنین برای بسیاری از موزیسین ها مورد استفاده نبود. پس از سال ۱۹۲۷، سیستم های PA کوچکتر و قابل حمل با جریان AC که می توانستند به سوکت های دیواری به راحتی متصل شوند بین موزیسین ها بسیار محبوب شدند. در اواخر دهه، ۱۹۲۰ تا اواسط دهه ۱۹۳۰، سیستم های قابل حمل کوچک PA و آمپلیفایر های کومبو کوچک تقریبا مشابه یکدیگر بودند. این آمپ ها یک بخش کنترل ولوم تک و یک یا دو جک ورودی، اسپیکر های فیلد کویل و محفظه چوبی نازک داشتند.

این آمپ های اولیه کنترل تن یا حتی سوئیچ On-Off نداشتند. در سال ۱۹۲۸، Stromberg-Voisinet اولین شرکتی بود که ساز های استرینگ شده و پک آمپلیفایر می فروخت. این امپ شمایلی همچون تصویر زیر را داشت. با این حال، نوازندگان به دلیل استفاده از تن و ولوم نامطلوب، و عدم اطمینان کافی توجه  چندان زیادی به محصولات این شرکت نداشتند. در سال ۱۹۳۲، ابزار های الکترو استرینگ آمپ گیتار همراه با خروجی بالا و پیکاپ مپنتیک استرینگ رونمایی شدند. الکترو الگوی استاندارد آمپ های کوچک موسیقی جز را تنظیم کرده است: یک محفظه چوبی همراه با آمپلی فایر الکترونیکی که در داخل آن نصب شده بود و یک دسته راحت جهت حمل راحت این سیستم را ارائه کرد.

موزیک دون بازدید : 17 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

یک گیتار عالی Les Paul برای علاقه مندان به یک گیتار Vintage واقعی: به منظور گرامیداشت ۶۰ سال فعالیت در حوزه ساخت گیتار های با کیفیت، کمپانی Gibson یکی از نمادین ترین گیتار های الکتریکی که تا به حال ساخته شده، یعنی مدل Gibson Custom 60th Anniversary 1959 Les Paul Standard VOS را در مجموعه گیتار های Gibson قرار داده است. یک جفت پیکاپ هامباکینگ CustomBucker همراه با آهنرباهای Alnico III، دقیق ترین صدای PAF موجود را ارائه می دهد. نک این گیتار از جنس ماهاگانی بوده و با مهارت بسیار بالایی طراحی و ساخته شده است. از جمله ویژگی های نک این گیتار می توان به طراحی C شکل متوسط، اندازه ۵۹ اینچی و احساس نوازندگی مشابه با نوازندگان آشنای قدیمی اشاره کرد. فینیش VOS nitro، احساس و ظاهری عالی به این گیتار بخشیده است. فرت برد رزوود همراه با ۲۲ فرت جامبو متوسط تاریخی، باعث شده تا این گیتار از قابلیت پخش و صدایی مدرن برخوردار باشد.

ویژگی های گیتار الکتریک ۱۹۵۹ Les Paul Standard VOS
یکی از گیتار های الکتریک مشهور و با کیفیتی که تا کنون ساخته شده است.
تمامی جزییات به صورت کاملا دقیق بازسازی شده تا ظاهر، صدا و احساس عالی نوازندگی با یک مدل ۱۹۵۹ در اختیار شما باشد.
بدنه ماهاگانی سبک همراه با تاپ از جنس میپل.
نک C شکل متوسط ۵۹ اینچی که با یک فرت برد رزوود محکم همراه شده است.
این گیتار شامل تیونر های سینگل لاین و صدف کاری های ذوزنقه ای سلولزی می باشد.
پیکاپ های CustomBucker  برای دریافت صدای PAF عالی نیز برای این گیتار در نظر گرفته شده اند.

موزیک دون بازدید : 21 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

یک گیتار استراتوکستر واقعی: گیتار الکتریک Fender مدل ۱۹۵۷ Time Machine Relic Stratocaster دارای بدنه ای از جنس آلدر می باشد، این گیتار الکتریک سالید بادی، تن های مخصوص یک گیتار استرت کلاسیک را در اختیار شما قرار می دهد. این تن های زیبا به دلیل ۳ پیکاپ سینگل کویل (تک سیم پیچ) استراتوکستر Hand-Wound دهه ۵۰، همراه با قابلیت تطبیق پذیری مدرن پیکاپ میانی reverse wound/reverse polarity و سوئیچینگ ۵ مسیره ایجاد می شوند. نک میپل چهار گوش این گیتار همراه با طراحی V شکل و اندازه ۵۷ اینچی خود، راحتی بسیار مطلوبی برای نوازنده ایجاد می کند.

ویژگی های گیتار الکتریک Fender مدل ۱۹۵۷ Time Machine Relic Stratocaster
پیکاپ های سینگل کویل (تک سیم پیچ) استراتوکستر دهه ۵۰، صدای یک گیتار استرت کلاسیک را تداعی می کند.
نک چهارگوش، استقامت و قابلیت پخش فوق العاده ای به شما می دهد.
فینیش زیبا و سخت افزاری برای ویبریشن های با کیفیت.

موزیک دون بازدید : 25 چهارشنبه 25 فروردین 1400 نظرات (0)

سوزوکی نامی شناخته شده در عرصه تولید ملودیکا ، هارمونیکا و دیگر سازها با سطح کیفی عالی است. سوزوکی ملودیکا M37c را برای یادگیری توصیه می کند، اما با این حال برخی از نوازندگان این ملودیکا را بیشتر از Suzuki Melodion Pro 37  ، که مدل رده بالاتر سوزوکی است ، توصیه می کنند. از نظر قیمت گذاری ، این بهترین ملودیکایی است که متوان برای شروع یادگیری یا حتی نواختن حرفه ای استفاده کرد. صدادهی و کیفیت ساخت این مدل در مقایسه با ملودیکاهای گران قیمت تر در رقابت است به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح میدهند تا خرید دیگر مدل ها به سراغ m37c سوزوکی بروند.

به طور کلی اگر قصد خرید یک ملودیکا را دارید، ملودیکا Suzuki مدل M-37c که در دامنه صدایی آلتو طراحی شده است ، دارای صدایی استثنایی و کیفیت عالی با قیمت مناسب است.

ویژگی های ملودیکا Suzuki مدل M-37C
ساخت ژاپن
دارای ۳۷ کلید در دامنه صدایی آلتو
جنس زبانه از فسفر برنز
بدنه از جنس آلمینیوم بوده و پوشش نهایی آن از پلاستیک vinyl مشکی رنگ است.
پلاستیک استفاده شده در روکش بدنه در برابر رطوبت مقاوت بالایی دارد.
اقلام همراه این ساز نیز شامل کیس چرمی ، سرساز کوچک و شلنگ میباشد.

موزیک دون بازدید : 25 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

در ایران سنتور های مختلفی از نظر ساختار و کاربرد وجود دارد که عبارتند از :

  • سنتور ۱۰ خرک
    سنتور ۱۱ خرک
    سنتور ۱۲ خرک
    سنتور لا کوک
    سنتور سی کوک
    سنتور باس
    سنتور باریتون
    سنتور کروماتیک
    سنتور کروماتیک بم
    اما سنتور ۹ خرک یا سل کوک رایج ترین سنتور مورد استفاده در ایران است. 

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 157
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 374
  • بازدید سال : 2,727
  • بازدید کلی : 7,849