loading...
آموزش موسیقی
موزیک دون بازدید : 25 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

داشتن استعداد، تمرین و تمرکز و ترکیبی از این دو می‌تواند شما را به آن جایگاهی که در خوانندگی دوست دارید، برساند. البته لازم این نکته را نیز بدانید که ظرفیت طبیعی صدا می‌تواند بیش از این ترکیب بسیار موثر تر واقع شود. برای رسیدن به یک صدای قابل پسند و مناسب لازم است تا تمرین کنید و ممارست داشته باشید.

بر اساس تحقیقات و بررسی‌هایی از دیلی میل و مدیکال دیلی منتشر شده است، برای رسیدن به قله‌های موفقیت بعنوان یک خواننده معروف، علاوه بر داشتن استعداد طبیعی، داشتن صبر و آموزش از اساتید درجه یک موسیقی می‌تواند شما را هر چه سریع تر به جایگاه خواننده‌های معروف نزدیک کند. برای مثال، اگر ترکیبی از این سه راهکار را در برنامه کاری خود بگنجانید، می‌توانید به جایگاه خواننده‌ای نظیر بوجلی رو  برسید و به جمع حرفه‌ای‌های دنیای پر رمز و راز خوانندگی پا بگذارید. صدای خوب با یک آموزش عالی به تبدیل به صدای منحصربه‌فردی می‌شود که دیگران از شنیدن آن لذت می‌برند.

موزیک دون بازدید : 21 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

شغل خوانندگی مانند هر شغل دیگری، داری پستی بلندی‌های بسیاری است. در کشور ایران نیز مانند هر نقطه از دنیا، برای رسیدن به جایگاه مناسب در حرفه‌ای که می خواهید، باید مدتی بطور جدی و اصولی شروع به کار کنید. پشتکار فراوان در خوانندگی نیز بسیار موثر است که نباید از آن غافل بود. اگر تمایل دارید تا به سطحی برسید که آلبوم‌تان را منتشر کنید، می‌بایست بسیار تمرین کنید. اگر فردی شغل خوانندگی را انتخاب کرده باشد و به مرحله انتشار آلبوم برسد، می‌توان گفت که او به مرحله درآمد زایی از خوانندگی دست یافته است. بعضی از خواننده‌ها نیز برای اینکه از صدای خود درآمد زایی کنند، تصمیم می‌گیرند تا کنسرت برگزار کنند. عده‌ای هم برای تبدیل شدن به یک خواننده معروف، کلیپ می‌سازند که مستلزم کسب مجوز و خرج هزینه است.

در این میان، خواننده‌های معروفی هستند که برای تنظیم یک آهنگ، هزینه‌های زیادی را به‌ کار می‌گیرند تا تنظیم حرفه‌ای بر روی آهنگ آن‌ها داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید که در حقیقت، خوانندگی در ایران به چه عواملی بستگی دارد، می‌بایست بگوییم که سطح خواننده و سبک هنری او از جمله عوامل تعیین کننده جایگاه شغل خوانندگی در ایران هستند. اگر سطح صدای خواننده در وضعیت قابل قبولی باشد و در عین حال نیز سبک کاری او مورد استقبال عده کثیری از مردم قرار بگیرد، می‌توان گفت که خوانندگی او در ایران موفقیت آمیز است. البته تاثیر عوامل دیگر را نمی‌توان نادیده گرفت. برای مثال اگر نوع شعر خواننده و نوع خواندن او با سایر خواننده‌های دیگر تفاوت آن‌چنانی نداشته باشد، می‌توان گفت که او در ایران از راه خوانندگی به درآمد خوبی دست پیدا می‌کند.

شاید بعضی‌ها این نظر را داشته باشند که از شغل خوانندگی در ایران، آنچنان استقبالی نمی‌شود. اما با بررسی‌هایی در می‌یابیم که بغیر از خواننده‌های ایرانی پیش از انقلاب خارج از ایران، خواننده‌های جوان داخل ایران نسبت به خواننده‌های خارجی ایرانی خیلی بهتر و قوی تر عمل کرده اند و بازخورد خوبی دریافت کرده اند.

موزیک دون بازدید : 33 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

برای خوانندگی می‌بایست اصولی را رعایت کنید. محافظت از اصل صدا، نخستین اصل برای خوانندگی می‌باشد. چرا که ممکن است فرد برای تمرین خوانندگی به حنجره خود توجه نداشته باشد و از اصلی ترین شرایط خوانندگی غافل شود. با توجه به این موضوع، زمانی که هوا خیلی سرد یا خیلی گرم است، نباید تمرین کنید. همچنین داد و فریاد زدن را می‌بایست از لیست رفتارهای روزانه و روزمره‌تان حذف کنید، چرا که اثر آن بصورت گرفتگی در صدای شما برای چند ساعت تا چند روز باقی بماند.

اگر به هر دلیلی صدای شما گرفت و قصد دارید تا بخوانید، هیچ وقت تلاش نکنید تا با تمرین و فشار زیاد، آن را به حالت اول بازگردانید. خوب است این نکته را نیز بدانید که استفاده از مشروبات الکلی می‌تواند تمرکز شما را به هنگام اجرا از بین ببرد و به حنجره‌تان آسیب جدی برساند. با ورود به دنیای خوانندگی لازم است که از نوشیدن مایعات سرد و منجمد بپرهیزید تا کیفیت صدای شما در حالت طبیعی خود باشد.

موزیک دون بازدید : 33 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

تولید صداهای موسیقیایی با صدای انسان، خوانندگی و آواز خوانی گفته می‌شود. وجه تمایز بین خوانندگی و صدای انسان در ریتم و تونالیته می باشد. در واقع افرادی که آواز می خوانند، خواننده یا آوازه خوان نامیده می‌شوند. خوانندگی در سبک‌های مختلف باعث شده است تا خوانندگان سبک‌های متنوعی داشته باشند. بر همین اساس می‌توان در دوره‌های مختلف موسیقی شرکت کنید و در شغل خوانندگی حرفه‌ای پیش بروید.

خواننده به فردی گفته می‌شود که با صدای خود می تواند صوت‌های موسیقی را ایجاد کند. مسلم است که خوانندگی یا حرف زدن معمولی تفاوت دارد؛ چرا که در صحبت کردن عادی، ریتم وجود ندارد. ولی می‌توان از بسیاری از جنبه‌ها، عمل آوازه‌خوانی را شبیه به سخن گفتن دانست؛ بطوری که می‌توان اینگونه برداشت کرد، هر کسی که حرف می زند، می تواند آواز هم بخواند. در آواز خواندن می‌بایست دقت داشته باشید، کسانی که تارهای صوتی آسیب دیده یا فلج شده دارند، نمی‌توانند آوازخوان باشند.

آوازه‌خوان می‌تواند بنا به فرهنگ و ملیتی که دارد، گونه یا گونه‌هایی از موسیقی را اجرا کند که ممکن است با همراهی یا بدون همراهی ساز و آلت موسیقی باشد. بطور معمول فعالیت آوازه‌خوانی بهمراه یک گروه همانند گروه کری در رده صداهای متفاوت یا بهمراه مجموعه‌ای از نوازندگان همانند یک گروه راک یا گروه باروک اجرا می‌شود. خواننده می‌تواند آوازخوانی را بصورت رسمی یا غیر رسمی انجام دهد. جالب است بدانید که آوازخوانی می‌تواند از پیش تعیین شده باشد یا بصورت بداهه انجام شود. هدف از خواندن آواز و خوانندگی نیز متفاوت است. لذت، آسایش، آیین، آموزش یا منافع مادی از جمله اهدافی هستند که خواننده در آوازخوانی دنبال می‌کند. خیلی‌ها در رابطه با حرفه‌ای شدن در خوانندگی به دنبال بهترین راه خوانندگی هستند، اما آموزش، کار و تمرین منظم با صرف زمان اصولی ترین راه‌ها برای حرفه‌ای شدن در شغل خوانندگی می‌باشند. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که خوانندگان حرفه‌ای در چه سبک‌های موسیقی فعالیت دارند. در پاسخ به این سوال می‌بایست بگوییم که سبک خاصی وجود ندارد که خوانندگان حرفه‌ای آن را دنبال کنند، اما بیشتر آن‌ها سعی می‌کنند تا در یک سبک موسیقی پیش بروند. برای مثال، آن‌ها با تمرین فراوان یا تعلیم و آموزش تحت نظر معلمان و اساتید برجسته یکی از حوزه‌های موسیقی، در حال افزایش دانش و مهارت خود هستند. همچنین برای اینکه خواننده‌ها بتوانند از تمامی توانایی و استعداد خود استفاده کنند، از مشاوره‌های افراد باتجربه در زمینه صداسازی استفاده می‌کنند.

شاید برای‌تان جالب باشد که اصول و معیار دقیقی برای انتخاب یک خواننده خوب و ایده آل جود ندارد، چرا که ممکن است فردی صدای خوبی داشته باشد اما نت‌ها را رعایت نکند! مسلم است که در این نمونه علمی از خوانندگی رواج ندارد. در مقابل، یک دسته از افراد هستند که استعداد خوانندگی را دارند اما هیچ کسی متوجه این استعداد آن‌ها نمی‌شود.

موزیک دون بازدید : 23 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

عمیق نفس کشیدن را در طول روز تمرین کنید

در برنامه روزانه‌تان زمانی را برای تمرین عمیق نفس کشیدن در نظر بگیرید. مثلا زمانی که در ایستگاه منتظر اتوبوس ایستاده‌اید یا زمانی که منتظر سبز شدن چراغ برای عبور از خیابان هستید. هدف شما باید این باشد که عمیق نفس کشیدن را برای خود نبدیل به عادت کنید. پس زمانی که منتظر ایستاده‌اید عمیق نفس کشیدن را تمرین کنید. عمل دم 5 ثانیه و بازدم را به مدت 6 ثانیه انجام دهید. روی عضلات شکمتان تمرکز کنید. زمان بازدم به داخل و زمان دم باید به سمت بیرون حرکت کند. در آرامش کامل این حرکت را چندبار تکرار کنید.

دستهایتان را بالا نگه دارید

بالا نگه داشتن دست‌ها همراستا با شانه و به شکت حرف انگلیسی T  به شما کمک می‌کند بدون پایین آمدم قفسه سینه عمیق نفس بکشید. اگر نگه داشتن اجسام سنگین برای شما دشوار است، از وزن دست‌هایتان استفاده کنید. بایستید و دست‌هایتان را شکل حرف انگلیسی T باز کنید و سپس به آرامی نفس عمیق بکشید. عمل دم 4 ثانیه و بازدم 6 ثانیه باید به طول بیانجامد. دقت کنید که در طول اجرای تمرین هنگام دم شکم به بیرون و زمان بزدم شکم به سمت داخل حرکت کند.

با حالت تعجب نفس بکشید

تصور کنید از شنیدن خبری شوکه و متعجب شده‌اید. دهان خود را باز کرده و سریع نفس بکشید. نفستان را برای چند لحظه حبس کنید و سپس به آرامی عمل بازدم را انجام دهید. برای چند لحظه به حالت عادی نفس بکشید و سپس دوباره این تمرین را تکرار کنید.

آیا هنگام نفس کشیدن عضلات شکمتان به بیرون حرکت می‌کند؟ اگر اینگونه است یعنی به کمک پرده دیافراگم نفس می‌کشید. اگر اینطور نیست باید اجازه دهید شکمتان به سمت بیرون حرکت کند. با تعجب نفس کشیدن قبل از اجرا برای مخاطبانتان تکنیک مناسبی است برای تمرین کردن درست نفس کشیدن.  

موزیک دون بازدید : 23 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

با مسدود کردن یکی از مجراهای بینی نفس بکشید

وقتی یکی از مجراهای بینی را مسدود می‌کنید در واقع میزان هوای وارد شده به بدن خود را محدود کرده و به صورت خودکار آرام‌تر نفس خواهید کشید. 
یکی از مجراها را با انگشت مسدود کنید و از راه بینی نفس عمیق بکشید. سپس همین کار را با مسدود کردن مجرای دیگر تکرار کنید. این کار باعث می‌شود آرام‌تر نفس بکشید. با تکرار این تمرین یکی یا هر دو مجرای بینی تا حد قابل قبولی مسدود شده و میزان هوای ورودی کاهش می‌یابد. اثرات مثبت این تمرین را روی عده زیادی از دانش آموزان دیدم. به شما نیز کمک می‌کند تا بتوانید ایستاده به کمک پرده دیافراگم نفس بکشید و هنگام عمل دم شکم خود را به سمت بیرون هدایت کنید.

تصور کنید به کمک نی در حال مکیدن چیزی هستید

وقتی تصور کنید که از طریق یک نی تنفس می‌کنید میزان هوای ورودی به بدن شما کاهش یافته و خود به خود آرام‌تر نفس خواهید کشید. لبهایتان را با فرض اینکه می‌خواهید به کمک نی نوشیدنی بنوشید، غنچه کنید. از طریق دهان نفس عمیق بکشید. کمی مکث کرده و عمل بازدم را به آرامی انجام دهید. این کار را چنید بار تکرار کنید. این تمرین به شما کمک می‌کند که به کمک پرده دیافراگم به آرامی نفس بکشید. وقتی از این طریق نفس می‌کشید، هنگام ورود هوا صدایی اندک و هنگام خروج صدایی شبیه به سوت تولید می‌شود. زمانی که قصد اجرا برای مخاطب را دارید باید به دنبال تنفس بدون ایجاد صدای اضافه باشید. غنچه کردن لب‌ها به شما آرام نفس کشیدن را می‌آموزد؛ اما هدف نهایی ما نیست.

دو شی سنگین را با دو دست نگه دارید

نگاه داشتن دو شی سنگین در دو دست قفسه سینه شما را هنگام نفس کشیدن به سمت پایین متمایل می‌کند. این تمرین مورد علاقه من است و بارها از آن استفاده کرده‌ام. برای اینکار باید قسمت فوقانی بدنتان قدرتمند باشد و دقت داشته باشید که در اجرای این حرکت بیش از حد روی خودتان فشار نیاورید. سرپا بایستید. یک شی سنگین در دست راست و شی سنگین دیگری در دست چپ خود نگه دارید. دو جسم سنگین را بلند کنید و به صورت همزمان نفس عمیق بکشید. بالا بردن شانه‌ها در این حالت برایتان غیر ممکن خواهد بود که باعث می‌شود عمل بازدم به آرامی آغاز شود.

موزیک دون بازدید : 21 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

همانطور که میدانید برای تبدیل شدن به یک خواننده حرفه ای باید تمرینات تنفسی زیادی را انجام دهید تا در هنگام اجرا با کمترین مشکلی مواجه شوید. در ادامه با این مقاله (که تجربیات یک شخص باتجربه در زمینه خوانندگیه) برخی از این تمرینات تنفسی را برای شما بیان می کنیم.

در ابتدا که با آواز خواندن به کمک پرده دیافراگم آشنا شدم، ساعت‌ها عمیق نفس کشیدن را تمرین کردم. برخی هنگام عمیق نفس کشیدن شکم خود را به داخل می‌کشند؛ اما برای عمیق نفس کشیدن باید عضلات شکم را از زیر فشار خارج کرد. به نظر من فهم این مسئله ساده؛ اما پیدا کردن آن کار دشواری است. پس از ماه‌ها تمرین و استفاده از روش‌های مختلف توانستم عمیق نفس کشیدن به صورت غریزی و طبیعی را تجربه کنم. اکنون حتی نمی‌دانم چگونه با بالا بردن قفسه سینه نفس بکشم. در ادامه با روش‌هایی که در این مسیر به من کمک شایانی کرد آشنا می‌شویم.

دراز بکشید

هنگامی که روی عضلات پشت خود دراز کشیده‌اید باید به آرامی و به صورت طبیعی نفس بکشید. قسمت مهم ماجرا این است که بفهمید استفاده کردن از پرده دیافراگم برای تنفس چه حسی دارد. اکثر مردم وقتی به پشت دارز می‌کشند، به کمک پرده دیافراگم نفس می‌کشند. هر شب قبل از خواب چند دقیقه به پشت دراز بکشید و درست نفس کشیدن را تمرین کنید. به بالا و پایین رفتن عضلات شکمتان توجه کنید. حالا چه احساسی دارید؟ این احساس را به خاطر بسپارید. 
متاسفانه اگر خواننده در طول اجرا به پشت دراز کشیده باشد مخاطب خسته شده و سالن اجرا را ترک خواهد کرد. پس باید بعد از انجام این تمرین به صورت دراز کشیده از جای خود بلند شوید و باایستید و همان کار را مجددا تکرار کنید.

یک کتاب روی شکمتان قرار دهید

قرار دادن کتاب روی شکمتان زمانی که به پشت دراز کشیده و در حال تمرین تفنس هستید به شما کمک می‌کند تغییرات عضلات شکم هنگام آرام نفس کشیدن را به خوبی زیر نظر بگیرید. 
وقتی حرکات بدن خود را زیر نظر می‌گیرید به احتمال زیاد تنفس شما از حالت طبیعی خارج می‌شود. یا امکان دارد نتوانید روی عضلات شکمتان تمرکز کنید. یا شاید حتی زمانی که به پشت روی زمین دراز می‌کشید هم قادر به استفاده از پرده دیافراگم خود برای نفس کشیدن نیستید. در این صورت روی زمین دراز بکشید و یک کتاب روی شکمتان قرار دهید. وقتی هوا از ریه‌های شما خارج می‌شود کتاب به سمت بالا و وقتی هوا وارد می‌شود کتاب به سمت پایین حرکت خواهد کرد. دقت کنید که عمل وارد کردن هوا بهه داخل ریه‌ها باید به آرامی صورت بگیرد تا حجم هوای زیاد در مدت زمانی کوتاهی وارد ریه‌های شما نشود. به طور معمول عمل دم 4 ثانیه و بازدم 6 ثانیه باید به طول بیانجامد.

روی دست‌ها و زانوهایتان قرار بگیرید

اگر در این حالت قرار بگیرید جاذبه زمین نیز به کمک شما خواهد آمد. قرار گرفتن روی کف دست و زانو‌ها بهترین روش برای از بین بردن تنش موجود در عضلات شکمی است. وقتی عمل دم را انجام می‌دهید شکم شما به سمت زمین حرکت خواهد کرد. برای افرادی که تنش زیادی در عضلات شکم خود احساس می‌کنند، جاذبه زمین ابزار موثری است. روی دست‌ها و زانوهایتان بایستید و نفس عمیق بکشید. به جاذبه زمین اجازه دهید تا هنگام ورود هوا به ریه‌ها عضلات شکم را به سمت خودش بکشد. حتما به آرامی نفس بکشید.  دم 3  ثانیه و بازدم 4  ثانیه باید طول بکشد.

موزیک دون بازدید : 25 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

صحبت کردن در رابطه با صدای واقعی خودتان چیزی است که خواننده ها، بازیگر ها، افرادی که دیگران را سرگرم می کنند، سخنوران و افراد عمومی همیشه تلاش می کنند تا آن را انجام دهند.
در صورتی که شما تا کنون بر روی یک صحنه اجرا داشته باشید و شک کرده باشید که آیا می توانید چیزی که می خواهید را بخوانید، و یا اگر گاهی احساس کرده اید که می توانید صدای خودتان را بهبود بخشید و یا گاهی اگر احساس کرده اید که صدای شما هیچ چیز خاصی ندارد، قطعا شما باید تلاش کنید تا بیشترین توان صدای خودتان را به دست بیاورید و در واقع صدای واقعی خودتان را پیدا کنید. این کار نیاز به زمان بیشتری دارد. و البته قطعا در این مسیر شما نیازمند راهنمایی های مناسب هستید!
به عنوان یک خواننده، کسی که قرار است یک نمایش را اجرا کند و یا یک سخنور، شما احتمالا می خواهید این فرایند را سریع تر انجام دهید تا بتوانید صدای واقعی خودتان را پیدا کنید و در واقع قدرت خودتان را نشان دهید.ممکن است در این مسیر به مشکل بخورید اما باید حتما تلاش خودتان را بکنید.
در صورتی که شما متن شعرها را خودتان می نویسید، و به صورت عادی استعداد خواندن دارید، ممکن است به راحتی تمرین های خوانندگی را کنار بگذارید و حس کنید که می توانید بخوانید در حالی که شما تکنیک و انعطاف و حتی اعتماد به نفس کافی برای خواندن را ندارید. و در نتیجه ، در این مسیر شما استعداد و پتانسیل واقعی خودتان را از بین می برید!
ممکن است شما هیچ مشکلی در اجرای آوازی قوی در تمرین ها نداشته باشید اما وقتی که قرار است روی صحنه اجرای خوبی داشته باشید، انگار به کلی توانایی های خودتان را از دست می دهید! یافتن اعتماد به نفس برای خواندن در مقابل دیگران، نیازمند تلاش، نظم و استفاده از تکنیک های درست می باشد که در قسمت زیر آن ها را بررسی می کنیم.

1- ساز خودتان را بشناسید
این یعنی که شما باید صدای خودتان، بدن خودتان، احساسات و نحوه استفاده از آن ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید از تمام منابع خودتان استفاده کنید! زمانی که شما تکنیک کافی ندارید، صدای شما نمی تواند خیلی پیش برود- قطعا وقتی که بیشتر از تمام لحظات به صدای خودتان نیاز دارید، شما را تنها می گذارد. در صورتی که بدن خودتان را نشانسید و بیش از حد روی آن فشار بیاورید، قطعا این کار باعث می شود که کل پتانسیل شما از بین برود. در صورتی که شما احساسات خودتان را نشناسید، قطعا اجرای شما ضعیف خواهد بود.

2- سبک و مشخصه صدای خودتان را بشناسید
گام بعدی در این روند، این است که نسبت به سبک و روش کاری خودتان مطمئن باشید و تهیه کننده مناسبی برای پروژه های خودتان داشته باشید. من گه گاه این داستان را می شنوم. یک هنرمند با یک تولید کننده محلی و یا دوستان خودش کار می کند و معمولا به دنبال تهیه کننده مناسب برای پروژه خودش نمی گردد. در نتیجه، معمولا آن ها یک پروژه عادی را ایجاد می کنند که شاید ویژگی خاصی نداشته باشد. شما باید جستجوی مناسبی داشته باشید و در این روند اصلا عجله نکنید. نباید گزینه های ارزان قیمت را در نظر بگیرید. بلکه باید سعی کنید تهیه کننده ای مناسب را پیدا کنید. شما همیشه باید تلاش کنید بهترین عملکرد خودتان را داشته باشید.

3- خودتان را بشناسید
یک هنرمند و یا یک سخنران که واقعیت وجودی خودش را بشناسد، می تواند نسبت به دیگران متمایز باشد. شما آن ها را به یاد می آورید. به قول معروف هر آن چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. در نتیجه شما باید ماهیت درونی خودتان را به خوبی بشناسید تا بتوانید بر روی دیگران تاثیر بگذارید. به همین دلیل یکی از مهم ترین کارها در دنیا این است که خودتان و هدف تان را بشناسید. شما باید به این سوال پاسخ دهید. چرا به سمت موسیقی آمده اید؟
معمولا این علت چیزی است که در درون شما وجود دارد و حتی گاهی ممکن است شما را به چالش بکشد. 
شما برای داشتن اعتماد به نفس کافی باید دانش و نظم کاری داشته باشید تا بتوانید به این ویژگی ها دسترسی پیدا کنید- این ویژگی ها شامل داشتن یک صدای قوی و یا ارائه یک پیام و یا یک برند خاص می باشد- این کار باعث می شود که شما بتوانید قدرت و پیام صدای خودتان را به دیگران عرضه کنید.
وقتی که شما به عنوان یک خواننده اجرا می کنید، آیا بخشی از شما برای کودک درون شما اجرا می کند که فقدان هایی در گذشته داشته ؟ یا برای آن بخشی که شکست های عاطفی داشته است؟ آیا شما می توانید تمام خودتان را به هدفی اختصاص دهید که باعث انگیزه دادن به دیگران شود تا بتوانند مسیر خودشان را پیدا کنند؟
شما باید کاری کنید که موسیقی شما از شما بزرگتر باشد و باعث انگیزه یافتن دیگران شود تا بتوانید به این صورت، بر روی دیگران تاثیر خوبی ایجاد کنید.

موزیک دون بازدید : 25 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

 آیا تا به حال اتفاق افتاده است که فیلم ضبط شده از خود را ببینید یا صدای ضبط شده خود را بشنوید ؟ البته این روزها با گسترش اسمارت فون ها و افزایش شبکه های اجتماعی ، ممکن است خیلی بیشتر فیلم خود را ببینیم . اما کمتر پیش می آید تا صدای ضبط شده خود را بدون تصویر گوش کنیم . تصویر جذابیت هایی دارد که ممکن است باعث عدم توجه کامل ما به صدایمان شود . و هنگامی که فقط صدای خود را بشنیم می بینیم کمی با آنچه انتظار داشتیم متفاوت است . اگر می خواهیم از ادراک دیگران در مورد صدای خودمان مطلع باشیم ، باید صدای واقعی خود را بشنویم . ادراکی که ما از صدای خود داریم با ادارکی که دیگران از صدای ما دارند بسیار متفاوت است . دلیل این تفاوت ادارک ، تفاوت در نحوه دریافت صدا و همینطور فیلترهای ذهنی است .

صدایی که دیگران از صحبت کردن و خواندن شما می شنوند مانند صدایی نیست که خودتان می شنوید , چون شما صداها را در استخوان های خود حس می کنید و صدایی که شما خودتان می شنوید انعکاس صدای شما در غار بدنتان است . صدای شما در درون شما طنین انداخته و زنگ می زند . اما یک شنونده تنها آنچه را که به هوا منتقل می شود می شنود و ممکن است آنچه به نظر شما غنا و رنگ صدایتان است در شنیدن او حذف شود و از بین برود . از همه مهمتر صدایی که از شما خارج می شود عملا با صدایی که به طرف شما می آید متفاوت است .

به علت فاصله موجود بین درک درونی ما و شنونده , ضبط کردن و گوش دادن برخی از تمرینات به خیلی از افراد کمک می کند تا گوش عینی داشته باشند . یعنی آنچه در خارج از وجودشان است بشنوند . هر دستگاه ضبط صدایی که دارید آماده کنید و حاضر ثبت و ضبط پیشرفت تدریجی خود باشید . این ثبت پیشرفت تدریجی مدرکی خواهد بود که بدانید از کجا شروع کرده اید و کجا بوده اید و هر از گاهی که به آن مراجعه کنید با ملاحظه ی اینکه کجا بوده اید , انگیزه ی قوی را برای پیشرفت آینده در شما ایجاد خواهد کرد . با این کار پیشرفت خود را به چشم می بینید در ضمن که این کار در شروع آسان ترین راه برای شنیدن و تخمین صدایتان است .

حالا لطفا پاراگراف قبل را با صدای نسبتا بلند بخوانید و صدای خود را ضبط کنید . ضمن خواندن پاراگراف ممکن است ممکن است متوجه اتفاقاتی بشوید که باری صدایتان می افتد , اگر هم در ابتدا اتفاق نمی افتد بعدا وقتی به انتها نزدیک می شوید رخ می دهد . مدادی آماده کنید و هنگامی که صدای ضبط شده را گوش می دهید با توحه به سوالات زیر , آنچه را که شامل حال شما می شود علامت گذاری نمایید .

آیا در شروع صدایی قوی داشتید و به تدریج تا به انتها برسد ضعیف تر شده و خسته شدید ؟
آیا مجبور بودید وسط کار چند بار صدایتان را صاف کنید ؟
آیا صدا به نظرتان خیلی آهسته است ؟
آیا به نظرتان صدا مخصوصا در اواخر جملات بیش از اندازه پایین و خشن است؟
آیا در بعضی از نقاط صدا قطع می شود؟
آیا صدا تو دماغی است؟
آیا صدا یکنواخت است؟
آیا صدا حالت جیغ کشیدن دارد؟
و آیا به جز موارد فوق چیز دیگری ملاحظه کردید که باعث ناراحتی شما بشود ؟
معمولا مردم به طور احساسی از صدای خود خوششان نمی آید اما نمی توانند از نظر فنی آن را توجیه کنند . نگران نباشید کاری که ما می کنیم و متد های آموزش خوانندگی و سخنوری و آموزش صدا سازی که ارائه خواهیم کرد به نتیجه فنی می رسد . به لیست سوالات فوق نگاه کنید و ببینید چند تا علامت گذاری کرده اید . این کار به شما نشان خواهد داد که حالا صدای خود را چگونه می شنوید و اشکالات شما کجا می تواند باشد .

این اشکالات می توانند به دلیل الگوهای نادرست تنفسی , کم یا زیاد بودن مخاط , عدم تقویت قدرت و تشدید صدا , جایگاه نادرست حنجره , محدود بودن دامنه ی صدا و عدم شناخت پل ها و موارد متعدد دیگری باشد که به صورت مفصل در بخش های مختلف درباره آن ها صحبت خواهیم کرد . و با شناخت و اصلاح این موارد این سوال که صدای واقعی ما کدام است دیگر برایمان پیش نخواهد آمد.

موزیک دون بازدید : 23 شنبه 28 فروردین 1400 نظرات (0)

تاریخچه و سابقه شرکت رولند در سال ۲۰۰۵ با تولید اولین پیانو دیجیتال درخشان تر شد، مدل RG-5 اولین گراند دیجیتال بود که به جای استفاده از صدای پیانو سینتی سایزر شده، از نمونه صدای واقعی پیانو آکوستیک، در سیستم صدای این ساز استفاده میکرد. سال ۲۰۰۹ اولین مدل V-Piano خانگی ساخته شد که صدای بسیار شبیه تر از قبل به پیانو واقعی تولید می کرد. سال ۲۰۱۱ سیستم صدای V-Piano در گراند پیانو دیجیتال Roland قرار داده شد. در سال ۲۰۱۵ ، مدل LX-17 اولین پیانویی بود که در شکل و مدل پیانو دیواری تولید شد و در آن از ۸ اسپیکر و سیستم صدای چند کاناله استفاده می شد. سال ۲۰۱۸ نیز رولند پیانو گراند دیجیتال G-609 و دیواری LX-700 را  به بازار معرفی کرد.

تعداد صفحات : 16

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 157
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 2,728
  • بازدید کلی : 7,850